EXPEDITION SCOUT 2007 DAG 4 - FINALEN!

Tjenare!

Dax att berätta om den sista dagen av Expedition Scout 2007:

Deltagarna var vakna rätt så länge den sista natten på ön, några somnade i sina sovsäckar ute vid elden. Vid 08-tiden på morgonen väcktes deltagarna av en videokamera i ansiktet, vilket de alltid ogillar! :) Sedan blev det den sista robinsontävlingen, sista chansen för deltagarna att få vara med i finalen. Först skulle deltagarna föra en ring runt ett snöre på snabbast tid. De som var snabbast gick vidare till en tävling som heter olycks-kotten, efter det återstod endast 3 deltagare. Det var RobinsonGabriella, RobinsonSebastian och RobinsonAndreas som simmade och hämtade bokstäver längs med ett snöre i vattnet. Till slut vann RobinsonAndreas en finalplats. (Simtävlingen på bilden här under)
image190
Sedan var det dax för deltagarna att utse årets vinnare och robinson. Alla deltagare fick lägga en röst på den bland finalisterna som de tyckte skulle bli årets robinson. Finalisterna var RobinsonTobias, RobinsonAndreas, RobinsonAnton, RobinsonSabina och RobinsonElvira. Det var nervösa finalister som lyssnade när rösterna lästes upp, till slut visade det sig att det stod mellan RobinsonAnton och RobinsonSabina. Endast 1 röst återstod och de hade båda lika många röster. Och på den sista rösten stod det: RobinsonSabina! Expedition Scout 2007´s Robinson blev RobinsonSabina! *GRATTISGRATTISGRATTIS* (Foto från det sista ö-rådet här under)
image191
Det röstades även fram ett specialpris av alla deltagare. Titeln Öns Raring 2007 vanns av RobinsonNathalie! *GRATTISGRATTISGRATTIS* (Öns Raring RobinsonNathalie och Öns Robinson RobinsonSabina på fotot här under)
image192
Mycket annat hände ju givetvis på den öde ön, men jag har valt att förkorta äventyret på denna blogg! Hur som helst så tycker jag att resultatet av årets äventyr Expedition Scout 2007 blev bra. Som vanligt fanns det saker som blev som det var tänkt, och annat som inte funkade som tänkt. Jag är iallafall nöjd, men jag vet att det kan göras bättre nästa år, jag har redan börjat smida nya planer...Den som vill vara med och tävla då får se vad jag menar...! :)

TACK ALLA DELTAGARE PÅ ÖN, NI ÄR BÄST!!!

KRAM från mej!

//Jimmy "Huskan" :)

Kommentarer
Postat av: TiniTott

Jag vill vara med jag vill vara med!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback