ÄLVARNAS BLÅ BAND!

Tjenare!

I helgen som gått har jag varit i Vansbro för att vara med om en riktig simmarhelg. På lördagen simmade mina kusiner Anton och Annelie Vansbro KortSim, de var båda duktiga och simmade i mål på ett utmärkt sätt. Sedan var det dax för vansbro TjejSim, och min kompis Kikki simmade det, oxå hon var duktig och tog sig i mål på ett utmärkt sätt! (Bilden nedan är på Anton och Annelie innan starten av Vansbro KortSim)
image169
På söndagen var det dax för mig att simma den 3 km långa VansbroSimningen. Det var lite över 17 grader varmt i vattnet så det var lite kallt, men det gick bra och jag såg till att njuta av simningen denna gång för en gångs skull. Brukar försöka att simma på en bra tid, men i år unnade jag mig att bara få njuta av den härliga simturen. Detta året var som ni vet lite speciellt för min del, för när man simmat det 7 simmet i VansbroSimningen tilldelas man "Älvarnas blå band", och nu är jag innehavare av det. (Ni ser det blå bandet runt mig och de fina blommorna som jag fick av mina "fans"...TACKTACKTACK, på bilden här under!!!) 
image170
Jag fick även gå upp på scenen och bli tilldelad ett plakat med medalj på som bevis att jag har simmat 7 gånger *STOLT*.  Här under mottager jag detta plakat av årets KransKulla och KransMas!
image171
Det var en trevlig simmarhelg i Vansbro, trots att vädrets makter inte var med oss denna gång. Och jag kommer nog tillbax och simmar även nästa år för det är roligt att simma VansbroSimningen!

Vill även passa på att GRATULERA mina vänner Emma och Kikki (Kikki som även hon simmade VansbroSimningen och fick en silvermedalj som bevis detta år) som fyllt år, HURRA för er båda!

KRAM och HEJ från mej!

//Jimmy "Huskan" :)

Kommentarer
Postat av: TiniTott

TACK så väldigt mycket min kära vän! =) Och ännu GRATTIS till blåa bandet =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback