SIMMARHELGEN I VANSBRO!

Hej!

Nu har jag varit i Vansbro hela helgen och det har nästan varit simning för hela slanten. Men innan jag berättar om simningen så vill jag berätta att mitt gudbarn Edith har fått sin första medalj. Och den fick hon när hon var duktig och sprang parvellöpet, bra jobbat Edith! (Edith här under)

På fredagen var det då min egen tur att försöka att få en medalj. Jag simmade Halvsimmet, 1.5 km långt. Det gick jättebra, och det var kul med alla människor som hade kommit för att heja fram mej i vattnet. Min yngsta supporter var Loke, som ropade: Heja Mimmi! (Jag simmar här under)

Väl i mål fick jag min efterlängtade medalj runt halsen. Det var första gången som jag simmade Halvsimmet så det var helt nytt för mej. (Jag, blommor och medaljen här under)

På lördagen var det dax för Tjejsimmet, 1 km långt är det. Var där för att heja fram LiseLotte som simmade för första gången...(LiseLotte här under)

...och för att heja fram Kikki som jag tror simmade Tjejsimmet för 5:e gången. (Kikki här under)

Det var även simning för barnen, Lilla Vansbrosimmet, där barnen skulle simma 50 meter i bassäng. Vi hade med oss Angelica, Casper och Linnéa, och de simmade och var jätteduktiga. (Här under ser ni dom tillsammans med de välförtjänta medaljerna)

Och så till slut den stora Vansbrosimningen, idag söndag, där Kikki simmade 3 km i 17,8 gradigt vatten. Duktigt jobbat Kikki, det var 5:e gången för henne i år, därav en silvermedalj som pris! (Kikki här under)

Det har varit en väldigt trevlig helg i Vansbro, och jag känner mig ganska trött och slut just nu. Tycker alla ni som läser detta ska anmäla er till simningen nästa år, för det är en kul utmaning! Vill även passa på att TACKA alla mina "fans" för era hejarrop och för alla fina rosor jag fick efter målgång! Vi ses i vattnet nästa år!!!

SimmarKramar i massor!!!

//Jimmy "Huskan" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback