SWEDEN 12 POINTS!

Tjenixen!

I helgen som var befann jag mig i Belgrad i Serbien. Jag och Jonny var där fredag till söndag för att se på Eurovision Song Contest 2008. Vi bodde på ett rätt sunkigt hotell, men vad gör det när det enda viktiga är att man har tak över huvudet. Det var en riktigt rolig helg där vi hann med att shoppa och kolla in staden Belgrad, en stad med skyskrapor och sönderbombade hus i en salig blandning. Dessutom hann vi med att gå på två genrep och den stora finalen av ESC. Visst var genrepen kul att gå på, men inget slår stämningen som infann sig på finalen. Vi gjorde allt vi kunde för att heja på Charlotte Perrelli. När hon sjöng på scenen stod vi i en trappa och dansade, blev både fotade och filmade av andra eurovision fans från Europa då. Haha, de måste tycka att vi var galna svenskar! :) Vi hade ju kvällen till ära målat oss i Sveriges färger, vilket gjorde oss till heta villebråd. Det kom bla fram schlagertokiga människor från England som ville bli fotade ihop med oss svenskar. De älskade Sverige, och var säkra på att Sverige skulle vinna ESC 2008. Vi delade även ut glitterperuker med Sveriges färger på till andra svenskar, som blev så glada över det. (Här under ser ni Jonny och jag innan finalen av ESC)
image349
Charlotte Perrelli för Sverige på scenen...
image351
Här är vi tillsammans med en engelskman, han hade sytt byxor av en engelsk flagga...
image352
Och tjejen på bilden nedan hade sytt en klänning av engelska flaggan...
image353
Här sitter Jonny och hejar på Sverige...
image354
Och här ser ni mej....Sweden 12 points! :)
image355
Tyvärr så gick det ju inte så bra för Sverige resultatmässigt, men Charlotte var väldigt populär i arenan, och det var ju kul! Jag höll givetvis på Sverige, men jag gillade även Norge, Armenien och Island. Vinnaren Ryssland tycker jag är rätt tråkig tyvärr. Hur som helst så var det var en toppenhelg i Serbien och jag vill än en gång TACKA Linda för resan, TACKTACKTACK!!!

MASSOR AV KRAMAR!!!

//Jimmy "Huskan" :)

Kommentarer
Postat av: S

Åååh vad roligt det måste ha varit att va där och se allting LIVE!!! :D

Postat av: Clara

AVUNDSJUK! :)

2008-05-28 @ 08:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback